tag line

tag line

Rabu, 27 Julai 2011

Tidak tenang dan berserabut!!!

Kali ini entry mengenai tidak tenang. Entah apa yang berlaku pada aku beberapa minggu ini aku pun tak tau. Asyik rasa berdebar-debar. Macam akan berlaku sesuatu rasa sangat tidak tenang. Rasa seperti nak serah bulat-bulat kepada Tuhan. Tetapi kita harus berusaha dahulu kemudian baru boleh serah bulat-bulat pada Tuhan. Tanpa usaha dalam diri, diberi nama putus asa. Tuhan sangat membenci orang yang berputus asa. Tetapi Tuhan lebih suka kepada seseorang yang berusaha hingga titisan terakhir. Bila mana kita berusaha dahulu, kita akan sedar kenapa dan apa akan terjadi. Semua itu adalah ketatapan Tuhan Yang Maha Esa. Cantiknya islam.


Entah apa yang aku bebelkan ini. Bilamana otak tidak seiring dengan jiwa dan anggota badan, begini lah jadinya. Entah apa yang aku merapu aku pun tak paham. Yang sejujurnya aku tidak tenang dan sangat tidak tenang. Sebelum kemerapuan lain keluar, aku rasa aku patut ending entry kali ini.

p/s:
pembaca sekalian, bantu lah aku. Aku perlukan ketenangan. Ada sape2 yang baik hati nak bagi tips? amat dialu-alukan. Terima kasih!

Tiada ulasan: