tag line

tag line

Sabtu, 23 Julai 2011

Kenapa?!


Entah kenapa, bila aku bangun pagi yang sangat tenang pada hari ini, aku dapat rasakan satu ketenangan yang menyirap menusuk kalbu. Entah kenapa, perasaan ini juga berselang-seli dengan perasaaan bersalah dan berdebar-debar. Adakah aku ada buat silap? Adakah aku akan buat silap? Ya Tuhan, kenapa perasaan ini berbaur. Kejap tenang dan kejap risau dan berdebar-debar. Adakah sudah tiba masa kita bertemu? Ya Tuhan, aku belum bersedia untuk bertemu Mu. Izinkan aku bertemu dengan bulan yang penuh berkat terdahulu untuk mengutip segala rezeki yang telah Engkau taburkan kepada hambaMu. Tetapi sekiranya ini sudah tercatat pada ketentuanMu, aku reda dan pasrah kerana aku tahu Engkau sudah menyusun dan mengatur jalan terbaik buat hambaMu kerana engkau hanya akan menyambut hamba yang telah Engkau tetapkan bahawa bersedia untuk bertemu Mu!

Ya Allah, tenangkan aku, murahkan rezeki ku dan panjangkan umur ku!

Tiada ulasan: