tag line

tag line

Rabu, 13 Januari 2010

Aduh!!! Sakitnya...

Assalamualaikum.....

Sudah seminggu aku dan adik aku tinggal di rumah ini. Umi + abah aku pergi tengok cucu pertamanya iaitu anak sedara aku yang pertama. Bilalah diorang ni nak balik. 3 hari lepas, adik yang bongsu telefon aku dia cakap dia rindu nak balik rumah. Aku cakap kat dia, sabarlah bulan 4 ni dia dah habis. Aku faham sangat perasaan dia, sebab dia tidak pernah berpisah dengan umi + abah. Tup-tup dia berpisah dan tidak boleh berhubung. Apa yang menyanyatkan hati ini, dia pesan letak lah gambar anak sedara dia. Dia nak tengok. Pastu tunjuk-tunjuk lah gambar dia kat anak sedara. Nanti dia tidak kenal bapa saudara nya. InsyaAllah, aku akan merialisasikan impian dia. Nanti aku upload gambar dan letak dalam ni. Dengan cara ini, dia boleh tengok gambar melalui internet.

Tiga hari lepas juga, aku kena penyakit yang sangat pelik. Aku tak tau lah ape dia. Tetiba je tangan aku bengkak. Nak kata kena gigit dek sesuatu tak mungkin kerana tiada kesan gigitan. Awalnya dia tak bengkak, cuma lenguh-lenguh. Aku ingat sebab aku tertindih tangan waktu tidur. Lenguh-lenguhnya pelik gak sebab bermula hujung jari Scapula (tulang belikat/tulang kipas). Aku buat tak layan jelah. Lepas tu dia rasa sangat sakit, malam tu aku ambik minyak panas dan sapukan sedikit, sambil urut-urut. Bangun je pagi esok, aku tengok tangan aku bengkak sangat, sampai nak gerakkan tangan pun susah. Aku gagahkan diri untuk ke pejabat. Sampai pejabat semua orang terkejut dengan tangan yang bengkak ini. Malam tu aku rasa tak tahan sangat, rasa macam tangan ni di koyak-koyak dan di siat-siat mentah-mentah. Akhirnya aku dibawa oleh adik ku ke HRPZ II.

Doktor pun tak tau apa punca nya setelah x-ray. Mula-mula doktor ingat patah. Sebab cara bengkak macam patah. Aku hanya diberi ubat tahan sakit (diclofenac sodium), ubat bengkak (entah aku tidak tau nama ape-warna hijau) dan antibiotik (cloxacillin 250mg) sahaja. Doktor pesan jugak, kalau dalam 3 atau 4 hari ni masih lagi sakit dan bengkak masih tak tahan kena jumpa dia balik. Doktor bagi cuti sakit selama 2 hari. Tapi hari ke-2 aku kena balik pejabat kerana banyak kerja perlu di selesaikan. Tapi hari ini sakit dah semakin kurang dah. Tapi bengkak masih lagi ada.

Harap, aku cepat sembuh kerana banyak benda perlu aku selesaikan. Moga Tuhan makbulkan permintaan aku ini. Ameeenn.....

Tiada ulasan: