tag line

tag line

Isnin, 31 Disember 2012

Thirty8 Restaurant & Lounge, Grand Hyatt Hotel, KL


Sesuatu yang baru! Banyak yang aku dengar dengan Thirty8 Restaurant kat Grand Hyatt Hotel. Itu dan ini, apa pun aku berazam untuk mencuba makanan kat sana. Itu yang aku rasa 3 bulan yang lepas.

Suatu petang yang tidak disangka-sangka, kebetulan member aku memenuhi kereta comel dan cantik aku itu, terdetik untuk menjejakkan kaki ke suatu laman yang diimpikan beberapa bulan lepas. Dengan kelajuan kereta ku yang canggih itu, menuju ke arah bangunan yang bernama KLCC. Korang tau lah, KL ni bukan senang nak carik parking. Ye tak yer, parking KLCC lah mangsanya. Tu pun kebetulan destinasi kitorang sekitarnya.

Walaupun agak jauh berjalan anggaplah sebagai senaman dimalam hari. Kitorang yang berkaraktor macam orang terencat akal ini (kecuali aku!) berjalan sepanjang Jalan Penang. Dalam hati ni punya la nerves. Maklumlah nak masuk tempat mahal, tempat yang orang kaya je masuk.

Apa pun aku anggap ini sebagai pengalaman. Bukan senang nak dapat pengalaman yang terindah ini. Kami tergamam seketika menghadap hotel bernama GRAND HYATT HOTEL

 Ah! aku menggagahkan kaki yang kaku seketika masuk ke dalam untuk mencuba sesuatu yang mahal! Masuk sahaja dalam hotel ini terus ke lobi. Apa yang istimewa hotel ini adalah, lobi berada di aras 38 bangunan!

Sekali lagi bila sampai sahaja aras 38 bangunan bernama Hotel Grand Hyatt ini, aku kembali tergamam. SubhanAllah, cantik sangat-sangat. kami membuat keputusan menghadap dengan bangunan KLCC. Of course akan menghadap kesana sebabnya lampu yang bergemerlapan dan menghadap KLCC Lake Symphony Fountain. Pearkh!! cantik tahap gaban kot!


Korang tengok la sendiri cantik tak KLCC time malam hari? maaf ler, tak terambik lak gambar KLCC Lake Symphony Fountain. Tambah lak, diorang ada band kat restaurant tu. Nyanyian yang sangat merdu!

 
While waiting drink and food will serve, aku macam biasa melayan telefon sanggih manggih aku. Muka member-member aku dah tak ingat dunia dah. snap situ snap sini. Jakun tahap gaban! tapi gambar-gambar diorang gak aku tapaunya. hahaha.


 Ini dia THIRTY8 signature cake sesuatu yang sangat lain! Disebabkan handphone member aku yang tak canggih masa tu, aku ada curik skit gambar pada blog rebeccasaw (http://www.rebeccasaw.com) nak korang tengok lebih jelas.


Opened with a flourish, the light fog cleared to reveal a tall chocolate dessert. Hot caramel was poured into the middle of the cylindrical creation, sinking the middle ever so slightly. Some of the caramel drizzled over to the sides and my hand itched to “cut” it open to see the flowing effect!

What can I can say is, sangat sedap hingga menjilat ibu jari kaki! (Just joke!) with RM 25 per dish, you can have a delicious cake! sangat worth! Tapi jangan selalu kalau dah tau diri tu pokai. Jarang-jarang takpe. Ambik pengalaman orang kata.

Apa yang aku sangat tak puas hati di sini, diorang lambat nak serve! bagi korang yang nak mengejar masa, tak payah lah membazir datang sini. P lah kedai lain, kat KLCC berlambak kedai makan. Tapi kalau korang just for the leisure time xpelah. Kitaorang ambik masa setengah jam menunggu untuk di serve makanan.

About place, suitable for those who are in honeymoon time. Mengadap KLCC yang berlimpahan cahaya dengan dialunkan dengan muzik yang sangat mendayu dan merdu. Anyway just sharing with you a beautiful dan relax moment! Next time kalau ada pengalaman lain, I will share. Bak kata orang SHARING IS CARING! (is thare related? whatever!)

Tiada ulasan: