tag line

tag line

Ahad, 24 Julai 2011

Buntu...

Allah Maha Besar, setiap masalah ada jalan penyelesaian, tetapi bagaimana jalannya, kita seharusnya fikir dan menentukannya. Memang Tuhan tentukan setiap langkah kita, tetapi kita yang harus mengambil langkah untuk memilih jalan yang difikirkan terbaik. Sekiranya kita diberi dua pilihan jalan, mungkin kedua-dua jalan menuju arah yang sama atau kesudahan yang sama, tetapi adakah mungkin jalan A lebih berliku dan penuh dengan cabaran berbanding dengan jalan B?

>>BUNTU<<


Oleh itu, setiap pilihan yang datang seharusnya di timbang tara sebaik mungkin. Senaraikan buruk dan baik setiap jalan. Mungkin dengan cara ini pilihan yang dibuat akan dirasakan rasional dan terbaik dari segi akal. Tetapi kadang-kadang setiap pilihan yang ada mempunyai kelebihan dan keistimewaan masing-masing. Mungkin salah satu adalah mendapat restu daripada ibu bapa dan satu lagi adalah difikirkan terbaik pada diri.

>>BUNTU<<

Kadang-kadang juga ada dua pilihan, satu adalah samar-samar dan satu lagi adalah sangat terang dan akan nampak penghujung. Tetapi sekiranya pilihan yang terlebih keyakinan menyebabkan tersepak batu kecil, tersadung dan patah kaki!

>>BUNTU LAGI!<<

Setiap langkah dimulakan dengan nama Allah, insyaAllah jalan itu akan direstui dan dirahmati oleh Yang Maha Penyayang. Semoga langkah yang disusun ini dirahmati dan diberkati Tuhan!

INSYAALLAH!

Tiada ulasan: