tag line

tag line

Jumaat, 7 November 2008

What the problem here??

Persoalan disini, KENAPA? Penulis bukan saje-saje nak wujudkan satu persoalan di sini. Tetapi penulis sangat kecewa dengan apa yang berlaku kepada penulis pada pagi yang indah dan tenang tadi.

Jam menunjukkan tepat jam 4.30pagi. Penulis bangun dan melakukan amalan yang wajib pada pagi ini, iaitu sujud pada yang maha Esa. Walaupun penulis kecewa dengan diri penulis sendiri kerana tidak mencapai objektif penulis semalam (X study, tido awal!!), tapi penulis sedar, itu adalah ketetapan yang maha Esa yang penulis sendiri tidak tahu perancangannya dan penulis berazam, akan meneruskan objektif semalam yang telah tinggal 1 per 3 sahaja dan ditambah objektif pada hari ini.


Pagi ini, penulis yang tengah bersiap untuk meneruskan perjuangan, tetiba ada insan bernama manusia menghantar SMS kepada penulis, awal-awal tu penulis tidak kisah, kerana 2/3 SMS nya berbau nasihat. Penulis bangga ada yang perhatikan gerak geri penulis dan secara jujurnya penulis benar-benar berterima kasih kerana sanggup menasihati diri penulis ini. Penulis sedar tiada manusia yang sempurna yang wujud dalam dunia ini. Tetapi, SMS yang seterusnya penulis agak panas, kerana SMS yang seterusnya berbau tuduhan yang tanda usul periksa dan berbau hasutan!!

Persoalan ini yang timbul, kenapa dia menuduh penulis cuba memecah-belahkan ukuwah persahabatan seorang sahabat penulis. Bukan itu sahaja, insan yang diutuskan oleh Allah ini, telah menuduh kami yang satu rumah ini berhati busuk dan jahat. Kami sedar siapalah kami, tetapi jika sekadar teguran dan nasihat, penulis masih lagi boleh terima tetapi sekarang tuduh kami yang satu rumah mengkhianati masing-masing. Baguskah macam ini? Hanya Tuhan yang tahu. Bila penulis menanya siapa yang penulis ber SMS ini, Hamba Allah ini tidak mahu bagitahu. SO, WHAT THE PROBLEM HERE???????

Apa pun penulis pasrah, mungkin ini ujian yang Allah bagi kepada penulis sebagai sandaran kepada penulis untuk menghapuskan dosa penulis? atau pun mungkin latihan kepada penulis samada penulis dah cukup sedia dan cukup matang untuk hidup di dunia dewasa ini? Sama-sama kita fikirkan!!

2 ulasan:

NivyanPazza berkata...

biasala zam, dalam dunia tidak ada orang yang ada kehidupan selancar air dilautan...kadang2 air dilautan juga akan mengalami sekatan, tapi air tersebut tabah menghadapi cabaran, maka lahirlah tsunami, neraka dunia.......

macam nasihat anda kepada saya, kita buat benda ni macam never happen!!
but if it give any bad effect on our pride, baru kita bertindak...
setakat tuduh ni, bleh dimaafkan lagi..
kalau dah korek rahsia or keburukan orang and then p heboh satu IP , lagi la teruk...
pe2 pun u are the best!!
love u zam!!!!haha......

master mazeen berkata...

macm ko cakap, bertindak lebih sukar daripada memberi nasihat..
tp that's ok..
aku paham jugak..
i'm try my best...
tq advising me...