tag line

tag line

Isnin, 10 November 2008

Dinding telah roboh!!

Assalamualikum....


"Sejauh mana pun kau pusing cerita pun, aku seorang ahli sains dan juga sebagai saintis tetap aku cuba untuk selongkarnya." Itu adalah cara kami ahli sains di ajar. Bagaimana? Kenapa? dan banyak lagi persoalan yang mesti kami wujudkan bagi membuktikan sesuatu perkara. Kami akan hanya akan percaya kepada bukti-bukti dan bukan kepada andaian.

Itu adalah ayat yang aku ungkapkan kepada pengkritik yang hebat. Awal-awal aku percaya kepada seorang rakan yang boleh dianggap seorang sahabat. Tetapi mati-mati dia tipu aku. Manusia mana yang tidak marah. Hari ini, pada waktu diantara maghrib dan sebelum isyak, segala topeng atau tabir yang digunakan untuk menyembunyikan diri yelah terbongkar dan pecah.


Awalnya aku agak kesian dan bersimpati dengan segala cerita dogeng yang diwujudkan. Tetapi dia menipu aku bulat-bulat. Secara jujurnya cerita yang di wujudkan adalah logik. Malangnya banyak lubang pada topeng yang tidak menutupi semua muka sehingga dapat mengenal pasti, pemakai sedang senyum atau marah. Topeng yang dipakai menujukkan senyuman yang lebar dan sangat baik. Tetapi di sebalik topeng yang dipakai, tertunjuk muka bengis dan muka penipu!!.




Tetapi aku berterima kasih dengan apa yang telah apa yang di lakukan. Moga tuhan saje yang membalas segalanya. TERIMA KASIH!!

Tiada ulasan: