tag line

tag line

Rabu, 15 Disember 2010

1 liter tears...


Baca daripada tajuk pun bleh agak lah camne 1 liter tears. Mesti ramai yang tergambar-gambar menangis sahaja. Jawapan nya YA!. Tetapi, bukan sekadar tengok sahaja cerita ini, banyak mesej yang positif yang boleh kita ambil pengajaran dan boleh dijadikan contoh tauladan. Kisah ini adalah merupakan kisah yang sebenar yang berlaku di dalam kisah hidup seseorang yang telah dilakonkan kembali oleh beberapa orang pelakon yang begitu syahdu penghayatannya. Benar-benar menjadiklah!

Apa yang boleh aku kupas disini adalah, semangat yang kental yang tidak pernah mengalah dengan penyakit yang dialaminya. Walaupun dia tau pengakhiran hidupnya bukan hari ini, tetapi mungkin esok atau lusa. Semangat yakin pada kebolehan dan kemampuan yang ada pada diri membawa kepada semangat yang tidak akan mengalah. Apa yang aku boleh tabik dalam kisah ini adalah, tema " KALAU TAK MAHU SUSAH, JANGAN MENYUSAHKAN ORANG LAIN". Dia jenis yang tidak kisah dengan apa yang orang kata sehingga dia alaminya sendiri. Kadang-kadang diri akan mengalami murung, kecewa dan sedih tetapi ingat semua itu bukan akan selamanya ada kisah yang lebih baik akan berlaku. Cuma kita tidak sangka dan tidak akan tau apa kisah penutupnya.

Walaupun dirinya boleh diklasifikasikan sebagai OKU, tetapi perjuangan yang ingin membantu golongan yang susah menebal dalam diri. Bercita-cita menjadi seorang doktor dengan niat membantu orang tidak berdaya secara tidak sengaja mengheret orang sekelilingnya untuk terus berjuang dalam skop bidang dan perjuangan masing-masing. Gambar paling atas adalah gambar pesakit atau watak yang sebenar. Gambar disebelah adalah kisah yang dilakonkan kembali.

Aku menyarankan semua orang lihat, hayati dan ambil semangat dan perjuangan perwatakan ini. Sesuatu yang diluar jangkaan. Mula-mula tengok memang agak boring sebenarnya, tetapi selepas beberapa episod ditatap dan dihayati, berbillion-billion nasihat dan semangat cuba di sampaikan kepada penonton. Memang memberi kesan yang sangat bagus dan sangat baik kepada penonton. SELAMAT MENONTON!

Tiada ulasan: