tag line

tag line

Jumaat, 25 Ogos 2017

Matang kah kita?

Tahun lepas 2016, sekarang 2017. Masa tidak pernah menunggu kita dan tidak pernah membenarkan kita menghentikan masa yang sentiasa bergerak. Banyak pepatah mengatakan 'Masa Itu Emas', 'Masa Itu Ibarat Pedang' dan sebagainya. Semua perumpamaan ini menunjukkan betapa pentingnya masa. Namun, kesedaran yang diberikan oleh manusia tidak pernah ditanam dan disumbat ke hati nurani kerana kita masih leka dengan syurga dunia yang sementara.

Persoalannya, adakah dengan masa yang sentiasa berdetik bermakna kita telah matang? Adakah masa sebagai kayu ukur kematangan? atau mungkin penanda aras kematangan di nilai dari segi rupa paras?

Pada aku, cara kita berfikir dan cara kita bertindak menujukkan kematangan yang ada pada diri kita. Terkadang tindakkan yang dibuat oleh kita dipengaruhi oleh emosi. Adakah ini dikira sebagai matang?


Setiap manusia mempunyai pemikiran masing-masing dan boleh memberikan definisi yang tersendiri tentang kematangan. In real case, she is unfollow me and unfriend me because member dia jelus? Adakah ini patut? Surprisingly when I ask who is your friend, she said ' I can't reveal who she is.' What the !@#$%&%*! Since she request for that, I am fulfill her request!

Rasional, I am still open to her if she still want me as he friend, add me back. Consequences are our relationship maybe not as current.
 
Adakah tindakan ini matang? 

Tiada ulasan: