tag line

tag line

Khamis, 17 Februari 2011

Cikgu yang tak payah bayar gaji!

Memang susah. Memang susah. Betul lah kata orang nak dapatkan seringgit susah giler. Kalu nak membelanjakan 2 ringgit senang je. Sekali masuk kedai dah habis da. Itu adalah lumrah hidup, kalu tak lalui nya memang kita tidak sedar. Aku ingat lagi masa aku belajar dulu umi pesan, kalu nak makan, beli je selagi perut mampu menerima. Kalau tak cukup duit mintak je. Nasib baik aku masih ada duit pinjaman. Rasanya dalam 7 sem aku berada di universiti, sem 1 je aku mintak duit ngan umi. Mana taknya, mula-mula x tau cara nak beli tiket kapal terbang. Seingat aku masa tu tiket RM 800+ pergi dan balik dari KK-KL-KB-KL-KK!

Sekarang bila dah habis belajar dan menugaskan diri sendiri untuk menyara diri sendiri ni, baru sedar, kalu kelantanese ckp br kaba. Memang betul-betul susah nak dapatkan wang. Sah la kata-kata 'sejarah adalah cikgu yang sebenar'.

2 ulasan:

mye berkata...

blew kte taw nilai ssuatu tu bru kte akn lbh mnghargainya..
huhu

master mazeen berkata...

tau xpe...Maka jgn benci subjek SEJARAH! hahaha (sy paling tak suka subjek tu ms SPM)...