tag line

tag line

Isnin, 20 September 2010

what happen on september and coming oktober

Bismillahirrahmanirrahim.....

Aduh! bersarang dah blog nie. 2 minggu lepas bertungkus lumus buang sarang labah-labah kat umah sebab nak raya puasa. Sekarang aku bertungkus lumus membuang sarang labah2 kat blog nie pulak. Di sebabkan mata ni masih tidak mahu tutup lagi, maka aku dengan semangat yang rajin ni nak bercerita lah ckit ape kebenda nyer yang aku buat dalam bulan ni dan akan berlaku di bulan depan. Maksudnya apa yang aku rancang la tu.


SEPTEMBER
Bulan yang boleh dikatakan agak penat dengan kehadiran satu persidangan di bawah seliaan ISME. Maka secara langsung nyer aku pun terlibat lah. Dulu muka aku nipis2 je. Skrang terpaksa tebalkan muka ini untuk mencari peserta persidangan ni. Adus! susah beb nak carik peserta ni. Bayangkan nak kumpulkan 300 orang peserta. Buat call jangan cakap ar, rasanya telinga aku sebelah kanan dah besar dah. Hujung jari dah besaq dan kembang da buat dail number. Lagi menyakitkan, raya ketiga orang lain kalut nak p open house la, nak p jalan2 jumpa geng2 sek/uni/sek rendah. Aku pulak kalut2 nak p pejabat nak keje dah ler cuti raya 1 hari sblm raya, ada ke patut. Buat keje pun main keluar arahan je. Cam pegawai je, padahal RA je. xpe yang penting gaya ada. Biarlah ape yang telah berlaku itu aku simpan dalam kotak besi pengalaman yang tidak aku dapat kat mana2.

OKTOBER
Happy perkataan yang dapat aku keluarkan untuk bulan oktober ni. Bukan pe, setelah berpenat lelah selama bertahun-tahun akhirnya aku berjaya di anugerahkan segulung ijazah dan yang membuatkan aku lagi hepi adalah tarikh dan sidang konvo aku iaitu 10-10-10 dan sidang petang. Mesti tertanya-tanya, ape yang hepi sangat dengan sidang petang. Orang kata sidang petang boleh baling2 topi. Entah ler aku xde lah xcited sangat dengan sidang petang ni. Tu cnior aku aku yang cakap. Tapi yang btol2 yang buat aku hepi adalah tarikh keramat ni 10-10-10.

Biasalah bila ada je hepi mesti ada je masalah. Masalah yang aku hadapi setakat ni nak mendapatkan kereta sewa. Wadus! camne ni. Until now, i'm still don't hav any transport for konvo event. But i believe, usaha tangga kejayaan tapi tanpa usaha yang sangt gigih impian akan berkubur dalam tanah merah. Yang lain insyaAllah semua nya berjalan dengan lancar seperti yang dirancangkan.

Ah! biarlah ape yang telah berlaku dan yang akan berlaku nanti. Apa yang penting, aku yakin dan percaya Tuhan telah rancang terbaik kepada hamba nya. Kerja hamba nya pula berusaha apa yang yang dirancang pastu berdoa dengan harapan apa yang kita rancang berjalan dengan lancar seterusnya bertawakkal. Hasil daripada itu kita harus terima kerana Allah buat yang terbaik kepada kita. Someday we will realize it!

Tiada ulasan: