tag line

tag line

Selasa, 30 November 2010

Berfikiran positif la....

Akhirnya setelah beberapa hari, kalau tak silap hampir dua minggu streamyx kat rumah ni tak hidup entah kenapa aku tak mengetahui nya. Dah complain dah kat 100. Pastu jadik kejap, 2 hari kalau tak silap. Semalam technician TM datang dan repair telefon rumah dan streamyx. Kena bayar RM10 sebab tukar connector. Tak pelah benda tu semua dan lepas dah. Sekarang apa yang penting semuanya dah kembali normal.

Beberapa minggu ini, aku ngan member2 maahad telah rancang untuk anjurkan REAL B-4 (Reunion AMAL Batch 2004) yang mana melibatkan 3 buah sekolah bawah kelolaan Yayasan Islam Kelantan. AMAL adalah merupakan organisasi yang menguruskan lepasan2 3 buah sekolah iaitu Maahad Muhammadi Lelaki, Maahad Muhammadi Perempuan dan Maahad Pasir pekan dan kini AMAL telah diwartakan dan menjadi salah satu NGO di Malaysia.

Apa yang terkilan adalah salah seorang rakan kami, dah ler x nak tolong bagi menjayakan usaha murni kami, dia bagi pulak tanggapan negatif. Tak berjaya lah, susah la dan macam-macam lagi. Semua nya negatif, bleh dikatakan apa je pendapat dia bagi semua negatif.

Hasil daripada pendapatnya yang negatif, kami warga kerja telah bersungguh-sungguh. Setakat ni, kami telah hampir berjaya melaksanakan program yang dirancang. Tinggal 10% sahaja.

Kami ubah negatif tadi ke arah yang lebih baik dan jadikan bara bagi menjayakan rancangan yang baik ini. Itu sekiranya kepada insan yang mempunyai semangat yang tidak kental cam aku ni. Mula-mula aku cam nak putus asa, tetapi dengan committee yang tidak pernah patah semangat, aku mula bersemangat dan jadikan semangat nagatif sebagai batu loncatan untuk berjaya!

Tiada ulasan: