tag line

tag line

Jumaat, 10 Oktober 2008

Tinggal 3 minggu lagi...

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Terima kasih pada yang komen secara berdepan. Penulis amat menghargai komen beliau. Komen beliau ialah " Jangan skema sangat!!". Malu penulis rasanya. Sebenarnya penulis buat-buat skema je. Sebab penulis nak tahu ramai ke yang baca blog penulis buat. Tapi ia bergantung kepada point yang penulis nak bincangkan. Kalau point yang santai, penulis akan jadi seperti yang lepas-lepas, kalau tajuk yang tengah tension tu, penulis akan jadi diri penulis. If ada yang terasa dengan kata-kata penulis, penulis mohon ampun dan maaf.

Sekarang agak santai. Kali ini penulis hanya mahu meluahkan berapa risaunya penulis akan 3 minggu lagi. Sebagaimna yang di ketahui umum, 3 minggu lagi warga mahasiswa UMS dan warga mahasiswa universiti di Malaysia akan menghadapi peperiksaan akhir. Padahal penulis belum berkesempatan untuk mentelaah buku pelajaran ekoran daripada tugasan yang diberikan oleh para pensyarah yang terlalu banyak. Ikhlasnya penulis rasa risau dan takut.

Bagi rakan sekursus dengan penulis, mereka tidak terlalu risau dek kerana ada subjek yang diorang dah ambil (basic). Penulis pula terkial-kial kerana tidak tahu basic. Apa pun penulis harus hadapinya dengan penuh cekal dan tabah.

Pada semester ini, penulis mengambil 17 jam kredit, 1 minor dan yang lain adalah mejor. 3 subjek yang penulis paling risaukan, pengoptimuman, matematik kewangan dan matematik lanjutan 1. matematik lanjutan 1 itu yang paling merisaukan samada penulis mampu untuk mendapat A atau pun tidak, kerana penulis ulang Matematik Lanjutan 1 bertujuan menaikkan pointer yang sememangnya teruk. 2 subjek lagi penulis risau takut nanti akan mengganggu pointer nanti.

Apa pun penulis akan cuba hadapi dengan penuh keyakinan kerana hanya keyakinan akan menenangkan hati yang gundah gelana supaya tidak menggaggu minda supaya terus fokus kepada pelajaran. Kepada rakan-rakan dan pembaca blog ini, penulis harap doakan penulis agar penulis berjaya hingga mendapat segulung ijazah.

Wassalam.....

Tiada ulasan: